mandag den 20. november 2017

HVALPETIPS JEG HAR FÅET - DEL 1

Da Ludwig flytter herhjem lige inden jul, er det ikke bare et nyt hjem han skal vænne sig til, men det er også lige op til nytårsaften, som mange hunde jo ikke er vilde med. Af gode grunde aner jeg ikke hvordan han vil reagere på fyrværkeriet, men jeg tænker vi "får lov at træne" allerede i dagene op til.

Nok om det. Produkteserien jeg har fået anbefalet hedder Adaptil og er en række af produkter, der hjælper hunden med at slappe af og føle sig tryg.

Adaptil skriver dette på deres hjemmeside:

Hvad er Adaptil?

ADAPTIL produkterne indeholder et feromon som er en syntetisk kopi af det "beroligende feromon - D.A.P." som tæven udskiller fra området omkring mælkekirtlerne efter fødslen af hvalpe. Ved at efterligne tævens feromoner skaber ADAPTIL produkterne en følelse af naturlig tryghed for såvel hvalpe som den voksne hund. 

Du kan læse mere her.

Udover at berolige hunden, skulle det også få den til at falde hurtigere til et nye sted, gøre alene-hjemme-træningen nemmere og afhjælpe køresyge. Der findes både halsbånd, spray og en diffuser man skal sætte i stikkontakten, i nærheden af hvor hunden opholder sig mest. 

Det er min plan at købe diffuseren, da Ludwigs kurv i stuen kommer til at være tæt på en stikkontakt. Jeg har ellers læst godt om sprayen, men den holder kun et par timer, så jeg tror den anden er bedre i starten, hvor det hele er nyt. Diffuseren holder ca en måned, og så tænker jeg at skifte over til sprayen, hvis der stadig er et behov. Sprayen kan bruges til bl.a. at sprayes på hundens halsbånd, kurv eller transporttaske, og er på den måde mere alsidig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LUDWIG 4 UGER

Bassemanden er nu blevet 4 uger, og vi er halvvejs i the waiting game. Jeg elsker, at hende der har hvalpene tillader, at køberne besøger hv...